• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sämre kreditbetyg!

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Ja datorn eller vad det nu är som räknar ut scoren räknade det som negativt enligt han för att det blev en ändring i systemet. Låter skit skumt sa jag till honom. Men han sa att det är för att du inte ska låna direkt för att en kredit försvunnit eller något :S skit system
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Ja datorn eller vad det nu är som räknar ut scoren räknade det som negativt enligt han för att det blev en ändring i systemet. Låter skit skumt sa jag till honom. Men han sa att det är för att du inte ska låna direkt för att en kredit försvunnit eller något :S skit system

Det känns jäkligt märkligt att dom räknar utifrån saker som _inte_ finns på en kreditupplysning.. tex att anmärkningar försvunnit och skuldsaldo försvunnit o så, att man ser det som en negativ grej.. och att risken för en anmärkning inom ett år ökar...
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Det känns jäkligt märkligt att dom räknar utifrån saker som _inte_ finns på en kreditupplysning.. tex att anmärkningar försvunnit och skuldsaldo försvunnit o så, att man ser det som en negativ grej.. och att risken för en anmärkning inom ett år ökar...
Jag fattar inte heller! Han sa flera gånger själv det är ju jätte bra att den försvunnit men datorn ser ändringen som negativ. Men det kommer den inse att det inte är snart när du inte lånar något! Då kommer din score sjunka till lägre än innan. Men vafan jag ville ju söka ett samlingslån på 70k snart med en medsökande som stöd men nu känns det ännu svårare än innan då min score ökade 10% tack vare skitsystemet.. Usch
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Det får mig att fundera lite på hur mitt kreditbetyg kommer skena till skogs i sommar.. minskat blanco med 60000ungefär, en kredit som löses, och fördubblat min lön nästan.. det borde i UCs värld innebära att jag får en score som ökar från typ 5-6 till 50-60.. för risken måste ju vara kopiös att jag tar något lån när min ekonomi är bättre... tomtar.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Det får mig att fundera lite på hur mitt kreditbetyg kommer skena till skogs i sommar.. minskat blanco med 60000ungefär, en kredit som löses, och fördubblat min lön nästan.. det borde i UCs värld innebära att jag får en score som ökar från typ 5-6 till 50-60.. för risken måste ju vara kopiös att jag tar något lån när min ekonomi är bättre... tomtar.
Ja du är nog helt körd enligt datorn. Jag vet inte, kanske har något st göra med min höga score innan eller något? Skumt är det iaf. Tycker UC är helt värdelös.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det kan vara förfrågningarna. Har ni tänkt på det? Att även om förfrågningarna minskar så kan ens beteende ha försämrats i och med förfrågningarna som är kvar på betydande summor. Att det är en kortare och kortare period och ser värre och värre ut. Vänta ut fler förfrågningar och se vad som händer.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det här är något vi kommit fram till i den stora "minUC"-tråden; att även avslutade kreditkort är negativt. Jag avslutade ett outnyttjat kort och hoppade upp från 1,2 till 2,3 när jag trodde jag skulle nå "Utmärkt".

Tror inte det är förfrågningarna Kryss, TS har ingen ny förfrågan på tre månader och det borde ju tyda på ett förbättrat beteende även om 19 frågor fortfarande är alldeles för många.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Nej jag har inga nya förfrågningar. Men den krediten som skulle varit "avslutad" är ju fortfarande kvar, ser den iaf. Så förstår inte riktigt om den är avslutad eller inte. Men får se hur den beter sig om en eller två veckor. Hoppas den sjunker iaf..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Det här är något vi kommit fram till i den stora "minUC"-tråden; att även avslutade kreditkort är negativt. Jag avslutade ett outnyttjat kort och hoppade upp från 1,2 till 2,3 när jag trodde jag skulle nå "Utmärkt".

Tror inte det är förfrågningarna Kryss, TS har ingen ny förfrågan på tre månader och det borde ju tyda på ett förbättrat beteende även om 19 frågor fortfarande är alldeles för många.


läser man på minuc så går det ju att tolka precis så..

Minska användandet av dina krediter.
Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder."
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
läser man på minuc så går det ju att tolka precis så..

Minska användandet av dina krediter.
Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder."

Att ha men inte använda krediter visar på "karaktär" eller vad ska vi kalla det? Nä, men viss logik kan man nog finna i det. En outnyttjad kredit kan ju faktiskt vara en säkerhet, vilket då skulle minska risken för en betalningsanmärkning.

Attans, då får man kanske söka ett nytt kreditkort då...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp